الخميس، 5 نوفمبر 2015

فاكرين ان اللى مات ابويا !!

فاكرين ان اللى مات ابويا !!

فاكرين انه علشان دمه ماشى فى عروقى ... واسمه ورا اسمى فى البطاقة ...ومتجوز امى ... يبقى ابويا ... ناس طيبة قوى ياخال ... مايعرفوش حاجة ... مايعرفوش ان ايوب الزمان مش ابويا ... ايوب الزمان ابنى... ابنى يا عالم ... والنعمة ابنى ....ضنايا ...انا اللى كنت باوكله بايدى ... واشربه بايدى.... وادى له الدوا بايدى ... والبسه بايدى ... حتى السيجارة كنت باولعهاله بايدى ... ولما يجى ينام كنت اعدل راسة على المخده واغطية واسأله : مرتاح كدة ياحاج ؟ ... ومامشيش الا لما يقولى الله يريحك قلبك يابنى ..... كده برضة يا حاج ...كنت بتدعى لى من ورا قلبك ... اهو ربنا ما استجبش ... وقلبى ما ارتحش...قلبى تعب وانكسر بفراقك ...
سامحنى يابنى ... سامحنى يا ضنايا ... وقفت عاجز المرة دى ... ماقدرتش انتصر زى كل مرة ... بس انت كمان المرة دى ما حاربتش معايا... سلمت ليه بس ياحبيبى؟ ... ما احنا ياما حاربنا مع بعض ... وياما انتصرنا وعدينا وعبرنا  ؟!.... بس صدقت ياحبيبى لما كنت بتقولى : محدش بيقدر يقف قدام قضى ربنا ...
بس سيبك انت ... حنتقابل تانى ... ونقعد براحتنا ... من غير دوا ولا حقن ولا دكاتره ... ونعوض كل حاجة ... بس يا خوفى منك ياحاج ... ياخوفى لاتسيبنى لوحدى وتقعد مع الحور العين ... ماهم سبعين بقى ياسيدى ... حتلاقى فين بقى وقت علشان تقعد مع ابنك الغلبان...   


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق