الأحد، 22 مايو، 2011

مصمص وأزواجها الخمسة

مصمص وأزواجها الخمسة

البت مصمص ...عاشقة وغلبانة ... اتجوزت ياحبة عين امها اربع مرات منهم واحدة عرفى ... ما داميتش يا ضنايا يابتى ....ماهو الراجل كان عجوز وصحتة على قدة ... وطيب كدة ومنكسر ماقدرش يحميها لما زاغت فى عين جوزها التانى اللى طلقها منه واتجوزها هوة .... بس محدش مخلد فى الدنيا ... حتى لو سمى نفسة الخالد ... واتجوزت مصمص الجوازة التالته ..راجل طول بعرض ... هيبة ومنظر حاجة كدة تسر القلب .... حق الله الراجل ماكنش حارمها من حاجة ... جاب لها حاجات كتير من اللى نفسها فيها .... بس المكتوب مامنوش هروب ... اتنش الراجل رصاصة وهوه قاعد فى حفلة طهور الواد عبود ....وعلشان محدش يقدر يقول للنصيب لأ والمكتوب على الجبين لازم تشوفة العين ....اتجوزت الرابع .... اهوه بقى ... لاضاها ياكبد امها ... وهزأها بين جيرانها ... مرمطها ومرمط عيالها ...كان يرميلهم الفتافيت .. وهوه يكنز على قلبة ... لأ ويعايرهم كمان....واستحملت البنية ... ماهى طول عمرها مستحملة ... لكن عيالها اسم الله عليهم... ماشاء الله كبروا وماعدوش يتحملوا بهدلتهم وبهدلت امهم ... ووقفوا لجوز امهم ... وحتطلق يعنى حتطلق ....... القصد الراجل سمع الكلام و طلق ... مصمص يا ضنايا اتهيئلها انها استريحت ... بس على رأى المثل قولت للنحس انا رايحه اتفسح ... قالى معاكى هوه انا مكسح ....ماهى مصمص ماتقدرش تعيش من غير جواز ...اه ... ماهو كل اللى حواليها طمعانين فيها ... سبحان الله... رغم السنين والبلاوى اللى شافتها ... لسة ولابت عشرين سنة ... ماطولش عليكوا ...مصمص قالت فى نفسها يابت ماقدمكيش غير فتوة الحارة .... راجل وسيد الرجاله حمش وجد ومالوش فى الهلس ....يقف جنبك ويحميكى ويحاجى على عيالك الاشقيا اللى مابيعجهمش العجب وكل يوم والتانى يمسكوا فى بعض ......واتجوزت مصمص من فتوة الحارة ... أول مرة تمنى نفسها بالامان والحب والهدوء ... لكن يا فرحة ماتمت خدها الغراب وطار ... هما الرجاله كدة كلهم خاينين وعينهم زايغة تندب فيها رصاصة..... اه.... على رأى المثل يا مأمنه للرجال يا مأمنه للمية فى الغربال ... مصمص قالت انا لازم اسيبه ... بس رجعت وقالت فى نفسها ... يابت اتلمى ... وماتخربيش بيتك بايدك ... ماكل الرجالة على دا الحال ... المهم مش بيرجع ينام فى حضنك؟ ... خلااااص ...وبعدين يعنى انتى فاكرة لو اتطلقتى المرة دى ... حتلاقى حد يرضى بيكى انت وعيالك .... تبقى خاااااااايبة ... حتبقى متجوزة خمس مرات قبل كدة وعيالك ينفتلهم بلاد .... مين والنبى اللى يرضى بيكى .اعملى يابت نفسك مش واخده بالك .... ومشى ايامك.... واكسبية يا خايبة.. واوعى تفتكرى ان عيالك حينفعوكى ... دا كل واحد فيهم بكلمة .. كل واحد فيهم مابيفكرش غير فى نفسة .

صعبانه علية مصمص ياجماعة والله ... وعيال مصمص برضة... ولو انهم اشقيا قوى... بس غلابة مخهم على قدهم ... الهى وانت جاهى .. تسترها مع مصمص وتريح بالها وتهدى سرها وتطمن قلبها وتعوضها على كل اللى شافته ...قادر يا كريم .

طبعا دى امنيات ... ودعوات .... لأن الهدوء وراحة البال دة محصلش ولابيحصل ولا حيحصل لمصمص ... نصيبها ...كله مكتوب ........ اعترضوا بقى !!؟؟

فكرة العزيزة ريم سلامة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق