الأربعاء، 15 يوليو 2015

وجهة نظر 2

وجهة نظر 2

مش قولتلكوا محدش بيحس بحد اليومين دول ... علطول عملتوا فيها الحكيم لقمان ولبستوا الشريط الاخضربتاع القاضى وحكمتوا عليه انى هبلة وعبيطة ومش عارفة مصلحتى وهددتونى بانى حأعنس وأبور... و طبعا نفسكوا ان ده يحصل علشان تطلعوا قدام نفسكوا العاقلين الفاهمين حكماء القرن الواحد والعشرين وماخدتوش بالكوا ان العريس فعلا لقطة ...
 بس لقطة لبابا ... لانه بيثبت له نظرية ان فاتك الميرى اتمرغ فى ترابة نظرية صح ... رغم ان هوة نفسة ندمان على سنين عمرة اللى ضاعت فى الحكومة ودايما يقول: اخرة خدمة الغز علقة ... لكن انا ماعنديش استعداد اضيع شبابى وعمرى على امل معاش مضمون حيجينى بعد اربعين سنة ..
عريس لقطة لماما ...اللى مش شايفة فى دنيتها غير الكام سنة اللى تيتا عملت فيهم عليها حمه وعماتى اللى قلبوا بابا عليها  علشان كانوا شايفين انها واخده خير اخوهم ... ماما طيبة سلمت واستسلمت وعاشت عمرها فى حالة المظلومية دى ... لكن انا مش ماما ومش حتجوز حد لمجرد ان امه ميتة وماعندوش اخوات بنات...
عريس لقطة لخالتو... علشان عايشة وهم الحب الاول اللى راح ومش راجع ... انا عذراها ... ساعات الوهم بيقدر يخلينا نعرف نكمل مدتنا فى الدنيا ... لكن انا مش مضطرة اتجوزة علشان عندة نغزة فى دقنة زى حسين ..
عريس لقطة لعمتو... علشان حيوفرلها شقة فى التانى بدال ماقلبها بيوجعها من السلالم ... لكن انا مش فارقة معايا انشالله فى التاسع ... مانا اكيد بعد عشرين سنة حاكون سكنت فى دور اققل ..... او ركبت اسانسير ..
عريس لقطة لشادى ... ماتفهمونيش غلط اخويا راجل قوى ... بس علشان اوصل الفكرة ... عريس لقطة لشادى لانه فيمص وعنده فيس وفرندز وفانز ... لكن انا عايزة عريسى ليه لوحدى لا فانز ولا مريدين ... انا وهوه وبس ..
عريس لقطة لمنه ... حتى لو كان بكار على فكرة ... حتى لو كان رشيده ... لان منه دايما بنحب تاخد اى حاجة تجينى ... غيرة بنات بقى مانتو عارفين ..
انا مش هايفة ولا ساذجة علشان ارفض عريس لمجرد انه لابس شراب ابيض ... انا رفضته علشان مالقيتش فية اللى انا عايزاه... هما لقوا بس انا لأ ... هوه مين اللى حيتجوز انا ولا هما .... ده ايه ياختى ده ..
على فكرة علشان ابقى قولت كل اللى فى نفسى ... موضوع الشراب ده ليه دور برضة .. اينعم مش اساسى يعنى ... بس ماكدبش عليكوا ماباطيقش الراجل اللى لابس شراب ابيض ... المصيبة انه ماكنش نضيف ... مصفر وملطش من ورنيش الجزمة ...
 ثانية زياده حتخليكوا تغيروا رايكوا ... برضة فيه اعلانات حلوة مش تقولى ام حسن اللى بتعمل الشوربة بالمية المعدنية  !!!!


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق