الاثنين، 13 يوليو 2015

وجهة نظر1

وجهة نظر1

فرصة البنت فى انها ترفض عريس متقدملها بتقل مع العريس التالت ... الكل بيهاجم ... ويخاصم ... وساعات كتير بيشتم .... وده اللى حصل معايا... العريس المرة دى كان عاجب الكل  ... كان عاجب بابا قوى ... مهندس فى الكهربا ... يعنى مرتب حلو وحوافر.. دا غير ان مكافأة معاش بتوع الكهربا كبيرة ... كان عاجب ماما علشان امه ميتة وماعندوش اخوات بنات ... ماهى شافت الويل من تيتا الله الله يرحمها ..خالتو بقى كانت بتموت فيه ... وكانت بتيجى كل ماتعرف انه هنا ... ماهو شبه حسين ... حبها الاول اللى مانستهوش لغاية دلوقتى رغم ان اصغر عيل من عيالها التلاته فى تانوية عامة ... بتقول نفس تسريحة الشعر وطريقة الكلام ... نفس النغزة اللى فى دقنة ... عمتوا فرحانة ان شقتة فى الدور التانى ... بتقولى بكرة تعرفى قيمتها لما تكبرى ... انا قلبى بيقف وانا طالعة السادس ... الواد شادى اخويا شايفه فرصة تحفة ... بيقول كفاية ان عنده الف ومتين فرند على الفيس ... دا فيمص جامد جدا ... منة.... انتيمتى بتقول لو مش عايزاة اخده ... هوه حد لاقى رجالة اليومين دول يا هبلة ... كلهم موافقين عليه ... شايفين انه لقطة ... علشان كده هاجمونى وخاصمونى وكمان شتمونى علشان رفضته .. وبيخوفونى وبيقولولى حتعنسى وتبورى ...
 طبعا انتوا عايزين تعرفوا انا رفضتة ليه ؟ ... حقولكوا بس بشرط ... بلاش شتيمة ... ومتقولوليش حتعنسى وتبورى دى..
انا رفضته علشان انا مش بحب الراجل اللى بيلبس شراب ابيض ... وهوه كل مرة يجيلنا كان بيلبس شراب ابيض ... ومش بيبقى نضيف كمان ... طاب اعمل ايه فى نفسى ...ماباطيقش الراجل اللى بيلبس شراب ابيض ... انا عارفة انكوا حتشتموا ... اشتموا مش مشكلة ... ماهو ماحدش بيحس بحد اليومين دول


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق