الأحد، 5 يونيو 2016

من مذكرات سونيا سليم (مواطن وصيدلى وطبيب ) 7

من مذكرات سونيا سليم
(مواطن وصيدلى وطبيب ) 7

ابتسمت سونيا ابتسامة شفقه وقالت : بتسألنى شوفتى سفاله كده ... ؟ اه شفت ... وشفت اكتر من كده .... طاب انت فى الاخر بتبيع دوا غالى حبيتين بس اهو فى الاخر  بتبيع دوا ممكن يشفى العيان ...بعت ضميرك ومبادئك ورشيت ... هيه سفاله مش حقولك لأ ... بس تيجى ايه جنب اللى  انا ببيعه ... انا بابيع لحمى كل يوم يادكتور ... انت راجل ...عمرك ماحتفهم مشاعر  ست بتعرى جسمها كل يوم قدام الرجالة ... عمرك ما حتحس بعنيهم وهيه زى السكاكين بتقطع فى لحمى ... انياب وضوافر بتغرز فيه ... عمرك ما حتحس يعنى ايه نفسك تشعر انك محترم ..
ايوه بيقولولى فى وشى ياست الكل ويانجمة النجوم ووسع يابنى للاستاذة ... لكن الحقيقة اللى جواهم .... دبيحة نفسهم ينهشوها ... اكيد سمعت عن زميلتى اللى جوزها صورها وهيه معاه فى السرير ... فيه زوج يعمل كده لو بيحترم مراته ؟...بيتجوزونا بس علشان تتحط فى السى في بتاعهم قدام الناس انهم ناموا معانا .. مش اسمه سى فى  برضه عندكوا .
ابتسم (ع ع ) ابتسامه حزينة ... واكملت سونيا ضاحكة  :هههه ... حتى اللى بيتجوزونا ويدونا اسمهم مابيحترموناش .. عارف انا كنت بأبقى فرحانه انك ماكنتش بترضى تتفرج عليه ... كنت باحس انك بتحترمنى.... اقولك ... فى المرتين اللى اتجوزتهم كنت مصممة انى ما اخلفش ... مرة حملت غصب عنى ... نزلته .... كنت حاروح فيها .. عارف ا نا نزلته ليه مع انى زى اى ست فى الدنيا بتحلم انها تكون ام ؟... علشان مايجيش يوم عليه والناس ماتحترمهوش علشان امه رقاصة ... اوعى تفتكر ان الصوت العالى والعين البجحة دى بجد ... انا اضعف من كده بكتير ... كل الحكاية انى بدافع عن نفسى قدام نفسى ... لكن الحقيقة.... انا .. بابيع .. لحمى ... اينعم عمرى ماكنت خاطيه ولا فيه راجل لمسنى فى الحرام ... بس تفرق فى ايه ما انا نمت مع كل واحد اتفرج عليه فى خياله ...السفالة ايه غير ان مدير اعمالك يبقى شاذ وانت عارف ... كل اللى حواليك خمورجية وبتوع حشيش وقوادين ... جو مقرف .. حتى لو كان فى الخمس نجوم .... وكله ليه ؟ عشان الفلوس والشهرة والغرور والعنجهية ... دى بقى السفالة اللى بجد ....عمرك انت شوفت سفالة كده ...
قام (ع ع) ليجلس على الطرف الاخر من الاريكة ... لحظات صمت طويله ... سرح فيها كل منهما مع نفسه يصارعها ... تمنت ان تتوب وتعتزل ويقبل ان يتزوجها  .. واقنع نفسه انه سونيا سليم ولكن باسلوب اخر ... فلماذا لا يتزوجها ويترك عمله وتترك الرقص ويبدأن حياة جديده نظيفة ...ووووووو
وافترقا على لقاء ... خرج ساهما ودخلت غرفتها ساهمه
الى اللقاء




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق